lostinnyc.blogg.se

Vår resa till New York 25 sep-4 okt 2012

Till NYC

Kategori: Resa Island-NYC

 
Vi har kommit på att vi har bott gratis!! Ja, om man tänker att man badar i Blue Lagoon så kostar det 48 Euro per person och så var vi där 2 ggr ( en på kvällen och en på dagen) ja, då blir det ju 96 Euro. Ett dubbelrum på Blue Lagoon Clinic hotel kostade 31.000 IKR. Som blir ca 1800 SKR. Där ingick fritt bad i Blue Lagoon. Betyder ju att vi fått boendet gratis!! Eller?
 
Hann i a f med ett morgondopp på hotellets pool efter frukosten och sen när vi checkade ut ett 2 timmars bad på Blue Lagoon. Så himla häftigt! Badade i solsken och med duggregn. Sån fantastisk miljö och otroligt avkopplande bad. Fanns en bar i poolen.
 
 
 
Inga problem att beställa en iskall öl! Gott!
 
 
Tog bussen ut till flygplatsen. En resa på 20 min. Checkade in på 5 min. Inga köer. Allt bara flyter! (Kan inte förstå varför Arlanda har såna köer.) Vi hade tänkt att inta lite mat o dryck ute på flygplatsen, men vi hann inte märkligt nog. Anki skulle hämta ut taxfree-peng för saker (krämer) hon köpt på Blue Lagoon. Ja, så tog det lite tid. Sen köpte vi lite snus till Kalle o godis o champagne som kan vara lite trevligt att få till både Annika o Kalle som vi nu ska hälsa på. Helt plötsligt var det boarding. Ingen öl - ingen mat, suck!
 
Flyget tog 6 tim utan problem. Värre när vi skulle igenom tullen. Såna köer, och sura gubbar som sitter och kollar pass m m. Fick en utskällning för att jag kom till disken innan han vinkade fram mig! Fick be om ursäkt! Men in kom vi till slut! Underbar värme! Vi landade kl 19.00. Det var mörkt ute till skillnad mot Island. Där blev det mörkt runt 20.30 tiden. Är ca 20 gr. Vi tog taxi till Manhattan. En dåre som körde oss till adressen på 30 min ca. Vi satt på nålar och var livrädda. Han körde bergis i 130 km/h o bytte fil hela tiden. Hålla avstånd - glöm det!
 
Kom äntligen fram till West Village runt 21.15. Kalle öppnade dörren med stort leende. Så roligt. Annika är på jobbresa och kommer hem i morgon fr San Francisco. Kalle fixade fram en kall öl. Vi var så törstiga efter denna resa. Även ost o kex med supergott vin bjöds det på. Mycket gott o trevligt.
 
Nej nu är klockan 23.51 i NYC. Fast vi har ju Isländskt tid 03.51. Eller kanske fortfarande svensk tid 05.51. Oj vad trött jag blev. En ny spännande dag väntas. Kalle jobbar och vi kommer nog ta lite sovmorgon. Nu måste jag stänga av aircond, för fy vad den låter.
 
Tyvärr fick jag inte upp några bilder. Men det kommer! Jag har skrivit på min IPhone. Och nu på en IPad jag lånade av Kalle. I morgon förhoppningsvis på en Mac!
Natti!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: