lostinnyc.blogg.se

Vår resa till New York 25 sep-4 okt 2012

Dagen-innan

Kategori: Resa Island-NYC

Nu är det ”Dagen-innan” resdagen!
Känns som en vanlig dag fast lite ovanlig dag dock. Jag bor hos Anki och här är en väldans röra. Anki jobbar och jag har tagit hand om hantverkare. För här sker storrenovering med nytt golv i 2 sovrum och idag har det spacklats. I morgon kommer han tillbaka för att sprutmåla väggarna och tak. Så i morgon blir det ingen sovmorgon - igen. Precis som idag. Man vet aldrig om hantverkare kommer eller inte. Och inte vågade man ligga och sova ifall han skulle komma. Så det var bara till å gå upp i morse med Anki och äta en tidig frukost. Och mycket riktigt, hann kom!!

Som vanligt packade man in i det sista. Och plockade bort lite oxå. För här ska det shoppas! Problemet är bara att det är kyligt på Island men varmt i NYC. Vilka problem va?

Däremot fick jag en ilning i kroppen, när vi gick igenom pengar, pass och biljett. Nuförtiden har man ju E-biljett, vilket känns lite konstigt. Man vill ju liksom visa upp en äkta flygbiljett ju. Men...
... det som fick min ilning i kroppen var att själva BOKNINGSNUMRET inte fanns med på biljetten. För att vår skrivare hemma INTE kunde skriva ut med RÖD TEXT!!! Ja, ja, flygbolaget har ju mitt namn, så det bör väl gå ändå. Men för säkerhetsskull, gick jag in på mitt mail, och fick tag på bokningsnumret. Pust!¨

Ja, jag säger bara ”Here we come – Lost-in-NYC”
 
Natti
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: