lostinnyc.blogg.se

Vår resa till New York 25 sep-4 okt 2012

Sista Sighseeing-dagen

Kategori: Resa Island-NYC

 
Sista sighseeing-dagen idag. Planerar att aka upp till Central Park igen for att se lite av den ostra sidan.
Sen promenera ner mot Times Square. Inget man gor pa en timme precis. Det ar manga block man ska igenom. Men vi har ingen tid att passa. Bara skont att strosa omkring. Kanske man hittar nat pa vagen :)
 
Sen ska vi mota upp Annika o Kalle efter jobbet. Dom slutar runt 6-7-tiden. Langa arbetspass har dom, stackarna.
 
 
Boathouse
Det regnade sa, att vi tog Subway direkt till 77:e gatan pa ostra sidan.
Gick direkt in till Central Park och mot Boathouse. Dar gick vi in och njot av utsikten. Vi fick ett bord tillsammans med ett amerikanskt par. Dom var sa trevliga och gav oss en massa tips. Vi kopte en ol och intog den utan problem.
 
 
 
 
 
Alla verkar gå omkring med läsplattor eller iPhone. Man är genast uppdaterad med t ex GPS, närmaste vägen, öppettider m m.
 
Anki njuter av ölen. In i dimman. Nej, ut till regnet.
 
 
 
 
Metropolitan Museum
Vi bestamde oss for att besoka Metropolitan. Vi fick tips av paret, om att istallet for att kopa en intradesbiljett for 25 dollar sa skulle man donera med 5 dollar. Lat ju alldeles for bra. Och det funkade!!
 
 
 
Glasses-lost-in-NYC
 
 
Men forst maste jag beratta om mina glasogon jag tappade bort. Anki tog ett kort pa mig innan vi kom fram till Metropolitan. Har kan man se glasogonen hanger sa fint pa trojan. Nar vi kom fram sa skulle man visa upp ryggan. Troligen tappade jag mina glasogon da. Men det visste jag inte da. Utan det var nar vi skulle donera intradet som jag upptackte det hela.
 
Det var javligt jobbigt att inte ha nagra glasogon nar man gar pa ett museum, kan jag saga. Sag inte ett javla skit pa nara hall. Suck!! Men vi gick runt dar under ca 2 timmar. Jag borjade fa huvudverk och ont i huvet for att jag fick anstranga ogonen sa.
 
Nar vi var nojda med besoket som var helt otroligt att se, sa gick jag till Informations-disken och fragade om nagon lamnat in nagra glasogon. Ja, det gjorde aven Anki. Sa det var 2 personal som letade fram glasogon at mig. 2 par glasogon som var helt fel forst. Nar jag sen fick ett par glasogon till sa blev jag tveksam. Satt ju riktigt bra pa mig. Men var osaker. Jag sag ju inget och kunde inte saga om det var mina glasogon. Sa jag tog upp kameran och kollade mot denna bild som jag kom pa att jag hade glasogonen synliga. Och vi zoomade in och jamforde med dom jag hade. Men nej, tyvarr. Det var nog inte mina. Men sa bad jag om att fa titta en gang till for jag kom pa att jag har en liten repa pa ena glaset. Och da kunde vi kanna att det fanns en repa dar. Gissa om jag blev glad?
 
Fick alltsa tillbaka mina glasogon - igen!! (Har namligen rakat kastat dom en gang tidigare da vi skulle kasta lite sopsackar, nar vi flyttade ut fran huset. Hittade glasogonen bland brannbart skrap pa en sopstation - Helt fantastisk story det oxa)
 
 
Återigen till Metropolitan
Man fick inte fota nåt dar inne. Men här fick man ta ett foto.
 
 
Och även här. Spegelbild på oss båda.
 
 
 
Utanfor Metropolitan i regn.
 
 
Har rakade vi fa narvara vid en vigsel vid Cherry Hill i Central Park
 
 
Sen gick vi till Strawberry Fields
Memorial to John Lennon
 
 
 
Regn, regn, regn med paraply pa tva personer. Ganska sa blot blev man. Men vi gick in pa shoppingstallet vid Columbus Circle. Hittade en koksbutik Williams-Sonoma. Helt fantastisk butik. Ja, allt ar sa himla stort hela tiden. Fick provsmaka Spiced Pecan Pumpkin som dom stod och bakade i butiken. Som en stor köks-ö.
 
 
 
Avslutade var runda for idag pa Times Square.
 
 
 
 
 
 
Motte upp Annika o Kalle pa en Grekisk restaurang
Unkle Nick's pa W50 9Av
Supergod mat!
 
Tog en taxi hem. Blev som vanligt en sen kvall.
I morgon ska vi packa. Vi har checkat in via internet. Bestallt en taxi - en Limosin som kommer och hamtar oss kl 4.45 pa em. Flyget gar 8.40 pa kvallen. Sa vi tanker ta en frukost pa stan. Strosa lite mer runt West Village. Kanske man ser nagon kandis igen.
 
Natti
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: